מה הלאה לפרגמו?

סלווטורה פרגמו הוא אחד ממותגי היוקרה ההיסטוריים ביותר באיטליה, עם שורשים משנות העשרים. המותג, שנוסד על ידי המהגר האיטלקי סלווטורה פרגאמו, שעשה שם לעצמו כסנדלר בארצות הברית לפני שחזר למולדתו איטליה כדי להמשיך בעסקי הנעליים המתפתחים שלו, המותג ידוע במורשת האיטלקי ובמלאכה המלאכותית שלו.

ההתחלה

מר פרגאמו המשיך להתמקם בפירנצה המדהימה, איטליה, והרוויח את הכינוי “סנדלר לכוכבים”. ובסופו בסוף שנות השישים שהמותג האריך את הצעותיו כך שיכלול תיקים. למרות שהתיקים נועדו בתחילה להשלים את שאר ההצעות של פרגמו, הם הפכו משמעותיים יותר ויותר עבור המותג והפכו לפריטים נחשקים בפני עצמם.

מאמר שנשמר בארכיון פרגמו של סלווטורה, מיום 1969, דרך פרגמו

פרגמו היום

כיום, משפחת פרגמו היא עדיין בעלת המניות העיקרית של החברה, ונשארת בראש כל מה שהמותג עושה, וקודי הבית המסומנים של המותג נותרים חלק בלתי נפרד מהקולקציות המודרניות. מתוך סמל פרגאמו גנצ’יני האייקוני, שקיבל השראה משערי הברזל של פאלאצו ספינסי פרוני בפירנצה והשתמשו לראשונה לפני למעלה מחצי מאה, ועד קשת הוואר הקומה של המותג, ההיסטוריה נותרה חלק גדול מה- DNA של המותג. אך בימינו ראינו שאפשר למותג להישאר נאמן לליבה שלו ועם זאת להמציא את עצמו מחדש, והחדשות האחרונות על טלטול חברה מצביעות על השינוי הוא באופק, והגיע הזמן.

הזמן לשינוי הוא עכשיו

במרץ השנה הוכרז כי מנהל הקריאייטיב פול אנדרו יעזוב את המותג לאחר חמש שנים. אנדרו עזב רשמית את תפקידו במאי, וטרם הוכרז על יורש. התפקיד העיצובי הנוכחי השתלט מאז על ידי צוותים קיימים בבית, והשאיר לעתיד את עתיד המותג פרגמו, לעת עתה.

בעוד שהחברויות על העזיבה הוסמכה מוקדם יותר השנה, בעקבות שנת כספים קשה בשנת 2020 בגלל המגיפה, ההכרזה הגיעה בין שמועות עוד יותר סביב טלטול של מועצת החברה. כאשר האופנה מתרחקת משיווק מסורתי במקום זאת מתמקדת כעת בדור שמתבגר בעידן הדיגיטלי, מותגים רבים נאבקו למצוא את דרכם, ומבחינתי פרגמו הוא אחד מהם.

למרות ההיסטוריה העשירה שלו, תשומת הלב לפרטים הקטנים והיצע מוצק, נראה כי המותג נאבק למצוא את הגומחה שלו, ומודרניזציה של סוגים יועילו ביותר ביצירת עניין צרכני רחב יותר. עם מותג מורשת עם שם כמו פרגאמו והבחנה לאיכותו ומלאכה שלו, ה- ChangeMaker הנכון יכול לעשות את כל ההבדל בהחייאת המותג, שההצעות שלו סולידיות אך איכשהו עדיין מתגעגעת לסימן, תוך כדי התבוננות בין עצום ים המתחרים. רק הזמן יגיד מה הלאה לפרגמו, אך עם הצעדים הבאים הנכונים, האפשרויות הן אינסופיות.

Posted in: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published.